Hoe kunnen we je helpen?

E-mail doorsturen (Alias)

Om het doorsturen van je mail in te stellen, log je op je Jimdo website in en klik je in het Menu op Instellingen > Domeinen & E-mail > Aliassen. 

Alias instellen

Als je nog geen aliassen hebt ingesteld, verschijnt het volgende veld:

Als je een JimdoPro of JimdoBusiness gebruiker bent, kun je klikken op 'Nieuwe alias instellen' en een nieuwe alias aanmaken. 

Geef in het tekstveld het e-mailadres op waarvoor je de mails wilt laten doorsturen. 

Info:

Het deel voor het @-teken kun je vrij uitkiezen. Je adres moet wel uit minstens 2 tekens bestaan en kan geen bijzondere tekens (ß, $, %, &, /, ?, !, etc.) of letters met een trema (ä, ë, ï, ö of ü) bevatten. 

 

Klik vervolgens op de butten "Nieuwe alias toevoegen" om het doorsturen in te stellen. 

 

Een wachtwoord hoef je niet in te stellen, omdat het bij een alias-adres alleen om het doorsturen gaat. Alle mails die aan het door jou aangelegde alias-adres gestuurd worden, worden naar het doel-adres doorgestuurd. Dit kun je in de volgende stap opgeven.

Doorsturen instellen in Webmail

Als je al een e-mail-account hebt ingericht, log dan met je volledige e-mail-adres en je zelfgekozen wachtwoord in op https://webmail.jimdo.com.

 

Rechtsboven in Webmail vind je de link "Settings". Met een klik daarop open je een venster waar je de functies van je e-mail-account kunt beheren. Klik links op  "Incoming Email" en ga naar het tabblad "Forwarding". Hier kun je een doel-adres opgeven, waar je mails naartoe moeten worden gestuurd. 

 

Daarnaast kun je onderaan aanvinken of de doorgestuurde e-mails in je account moeten worden verwijderd of dat je een kopie wilt opslaan. Nu alleen nog opslaan en klaar! Het doorsturen is nu binnen een paar minuten actief.