Hoe kunnen we je helpen?

E-mail

Met JimdoPro en JimdoBusiness kun je een eigen domeinnaam gebruiken en één of meerdere mailadressen die bij dat domein horen. 

Open Exchange mail in Jimdo

Mailadres of doorsturen (alias)?

Met een mailadres kun je mails versturen en ontvangen. Mails die je ontvangt, worden opgeslagen in je postvak. 

 

Als je voor je site een eigen domein gebruikt, kun je een mailadres aanmaken. Gebruik je nog geen eigen domein, dan is het eerst nodig om een domein aan je website te verbinden.

 

Een alias is een mailadres zonder eigen postvak. Stuurt iemand een mail naar een alias, dan wordt die mail doorgestuurd naar een doeladres dat je zelf opgeeft. Je kunt dus met een alias geen mail versturen of ontvangen, mails worden alleen doorgestuurd naar een ander adres. 

Zo maak je een mailadres aan

  • Ga naar Menu > Instellingen > Domeinen & E-mail > E-mailadressen.
  • Klik op “Nieuw mailadres maken”
  • Kies het mailadres, voer je naam in en kies een wachtwoord voor je mailadres.
  • Klik dan op “E-mailadres aanmaken”.

 

Je mailadres wordt nu aangemaakt en wordt zichtbaar in het overzicht. 

Zo verander je het wachtwoord voor je mailadres

  • Ga naar Menu > Instellingen > Domeinen & E-mail > E-mailadressen.
  • Zoek je mailadres op in het overzicht en klik op het aanpas-symbool.
  • Voer een nieuw wachtwoord in en herhaal het als bevestiging.
  • Klik op “Wachtwoord veranderen” om het nieuwe wachtwoord in te stellen.

Zo verwijder je een mailadres

  • Ga naar Menu > Instellingen > Domeinen & E-mail > E-mailadressen.
  • Zoek je mailadres op in het overzicht en klik op het prullenbak-symbool.
  • Als je zeker bent, klik je op “Ja, verwijder het mailadres”. Ben je niet zeker, kies dan “Annuleren”. 

Na het verwijderen zijn je mails en contacten weg. Wij kunnen ze dan ook niet meer terughalen.

Een uitgebreide handleiding voor het aanmaken van een e-mailadres vind je hier .

 

Je kunt je mailadres online gebruiken via webmail.jimdo.com. Daar kun je inloggen met je mailadres en wachtwoord. 

 

Als je dat wilt, kun je via de instellingen een handtekening instellen, een automatisch antwoord instellen of mails laten doorsturen. 

Let op
Voor het gebruik van Jimdo-e-mail-accounts gelden de gebruikersvoorwaarden van onze mail-aanbieder Rackspace, die de accounts voor ons beheert. Let erop dat er voor e-mails met dezelfde inhoud (bijvoorbeeld nieuwsbrieven) een limiet geldt van 250 ontvangers, omdat een bericht anders als spam kan worden gezien.

Webmail

Eigen mailprogramma instellen

Natuurlijk kun je je mailadres ook gebruiken met een mailprogramma op je computer of telefoon. Omdat er zoveel verschillende mailprogramma’s zijn, zijn de precieze stappen voor elk programma weer net even anders. 

 

Onze mailpartner Rackspace heeft een online programma om je te helpen met het opzetten van je mailprogramma. Je kunt daar inloggen met het mailadres en wachtwoord die je in je website hebt aangemaakt.

 

Als je handig bent met email, kun je ook zelf met deze informatie aan de slag:

Eigen mailprogramma

IMAP server voor inkomende mail

Protocol       Host                  Port

IMAP imap.emailsrvr.com Port: 143 IMAP met SSL secure.emailsrvr.com Port: 993

POP3 server voor inkomende mail

Protocol       Host                  Port

POP3 pop.emailsrvr.com Port: 110 POP3 met SSL secure.emailsrvr.com Port: 995

SMTP server voor uitgaande mail

Protocol       Host                  Port

SMTP smtp.emailsrvr.com Port: 25, 587 of 8025 SMTP met SSL secure.emailsrvr.com Port: 465, 587 of 8025

Google Apps

Als je een Google Apps account hebt, kun je dat ook gebruiken voor mailadressen die je via Jimdo hebt. Er zijn dan ook wat instellingen bij Google nodig. 


Hoe je precies met Google Apps aan de slag kunt, leggen we uit in deze handleiding voor Google Apps.

Meer emailadressen toevoegen

Als je meer e-mailadressen nodig hebt dan in je pakket zijn inbegrepen, kun je die bijbestellen via het kopje Upgrade in je website.

Los mailadres

Een los mailadres kost per jaar € 12. 

Email pakket

Een email pakket kost per jaar € 60.

In een email pakket zitten 10 mailadressen en 20 aliassen.


Hier vind je meer informatie over het toevoegen van een e-mailadres of het bestellen van een extra e-mailpakket.

E-mailadres herstellen

Als je een mailadres hebt verwijderd, heb je nog 14 dagen de mogelijkheid om het mailadres te herstellen. Zo kun je ook je mails nog terughalen. 

 

  • Ga naar Menu > Instellingen > Domeinen & E-mail > E-mailadressen.
  • Klik op ‘Voeg een nieuw e-mailadres toe’
  • Geef het adres op van het mailadres dat je wilt herstellen
  • Kies een wachtwoord
  • Bevestig dat je het mailadres wilt herstellen

 

Je kunt nu weer in het mailadres via jimdomail.com/appsuite.

 

Contacten, afspraken in de agenda en instellingen voor het mailadres worden hiermee niet teruggehaald. Als je dus een eigen handtekening hebt ingevoerd of mail liet doorsturen, werkt dat pas weer als je het opnieuw hebt ingesteld.

 

Dit kun je zelfs doen als je domein intussen al ergens anders gehost wordt. Het mailadres kan dan geen nieuwe berichten sturen of ontvangen, maar bestaande berichten kun je nog wel terughalen binnen 14 dagen na het verwijderen. Je hebt dan de mogelijkheid om de berichten door te sturen naar een ander mailadres, zodat ze niet verloren gaan.

Mailadres verhuizen

Als je je domein verhuist, verhuist je mailadres niet mee. Audriga kan je helpen om je mailadres toch mee te nemen.