Hoe kunnen we je helpen?

Bestelbevestigingspagina

Als je JimdoBusiness gebruikt, kun je zelf een bestelbevestigingspagina instellen. Je klanten zien die pagina direct nadat ze op de knop “Bestellen” in je webwinkel hebben geklikt.

Alleen voor JimdoBusiness
Deze functie is alleen te gebruiken met het JimdoBusiness-pakket.

Activeren

Je kunt de bestelbevestigingsingspagina activeren bij de instellingen voor je webwinkel:

 

Instellingen -> Webwinkel -> Bestelbevestigingspagina

 

Pas als je de bestelbevestigingspagina hebt geactiveerd, wordt die aan klanten getoond. Tot die tijd kun je natuurlijk wel aan de pagina werken. Klik daarvoor op “Bewerk je eigen bestelbevestigingspagina”

Bewerken

Voor het opmaken van de pagina kun je alle elementen gebruiken die je ook voor andere pagina’s op je Jimdo website gebruikt.

Deactiveren

Als je op een later moment toch weer de standaard bevestiging van Jimdo wilt gebruiken, kun je eenvoudig je eigen bestelbevestigingspagina deactiveren. Je eigen pagina blijft wel bewaard.

Tips

Tracking

Op je eigen bestelbevestigingspagina kun je bijvoorbeeld een tracking code plaatsen. Die code wordt alleen getoond na een aankoop en zo kun je met een web-analyse programma je conversie bijhouden: het percentage bezoekers dat ook echt wat koopt in je webwinkel.

Kortingscode

Je kunt tevreden klanten op je bestelbevestingspagina een kortingscode geven voor hun volgende aankoop. Zo stimuleer je ze om vaker in jouw webwinkel te kopen. Omdat die code alleen na een bestelling wordt getoond, beloon je zo je klanten.


Nieuwsbrief

Een klant in je webwinkel is misschien in meer geïnteresseerd. De bestelbevestigingspagina is daarom een goede plek om een inschrijfbox voor je nieuwsbrief te plaatsen.

Social media

In plaats van een nieuwsbrief-inschrijving kun je je klanten natuurlijk ook vragen om je te volgen op social media. Plaats bijvoorbeeld een Like-box voor je Facebookpagina of laat je Twitter-berichten zien met de optie om jouw account te volgen.