Hoe kunnen we je helpen?

E-mail doorsturen (Alias)

Om het doorsturen van je mail in te stellen, log je op je Jimdo website in en klik je in het Control panel bij Instellingen op "Aliassen". (Je vindt helemaal bovenaan bij "E-mail- & domeinbeheer".)

Alias instellen

Als je nog geen aliassen hebt ingesteld, verschijnt er een blauw veld met de tekst "Er zijn geen email aliassen voor jouw domein(en) aanwezig."

Als je een JimdoPro of JimdoBusiness gebruiker bent, vind je onder het blauwe veld een tekst waarin je een nieuwe alias kunt aanmaken. 

Geef in het tekstveld het emailadres op waarvoor je de mails wilt laten doorsturen. 

Info:

Het deel voor het @-teken kun je vrij uitkiezen. Je adres moet wel uit minstens 2 tekens bestaan en kan geen bijzondere tekens (ß, $, %, &, /, ?, !, etc.) of letters met een trema (ä, ë, ï, ö of ü) bevatten. 

 

Klik vervolgens op de butten "Nieuwe alias toevoegen" om het doorsturen in te stellen. 

 

Een wachtwoord hoef je niet in te stellen, omdat het bij een alias-adres alleen om het doorsturen gaat. Alle mails die aan het door jou aangelegde alias-adres gestuurd worden, worden naar het doel-adres doorgestuurd. Dit kun je in de volgende stap opgeven.

Doorsturen instellen in Webmail

Als je al een e-mail-account hebt ingericht, log dan met je volledige e-mail-adres en je zelfgekozen wachtwoord in op https://webmail.jimdo.com.

 

Rechtsboven in Webmail vind je de link "Settings". Met een klik daarop open je een venster waar je de functies van je e-mail-account kunt beheren. Klik links op  "Incoming Email" en ga naar het tabblad "Forwarding". Hier kun je een doel-adres opgeven, waar je mails naartoe moeten worden gestuurd. 

 

Daarnaast kun je onderaan aanvinken of de doorgestuurde e-mails in je account moeten worden verwijderd of dat je een kopie wilt opslaan. Nu alleen nog opslaan en klaar! Het doorsturen is nu binnen een paar minuten actief.