Hoe kunnen we je helpen?

Jouw e-mailadres aanmaken

In dit artikel leggen we stap voor stap uit hoe je een e-mail-account bij Jimdo aanmaakt. Deze functie is alleen voor gebruikers van JimdoPro en JimdoBusiness beschikbaar. Als je JimdoFree gebruikt, maar een eigen www.adres met bijpassend e-mail-adres wilt hebben, moet je daarvoor je pakket upgraden

JimdoMail


Heb je je mailadres gemaakt ná 23 februari? Dan gebruik je ons nieuwe mailsysteem: JimdoMail. Daar kun je deze mailinstellingen voor gebruiken.

Stap 1: e-mailadres aanmaken

Om een e-mail-adres aan te maken, moet je eerst op je website inloggen. Ga daarna in het control panel naar Instellingen

 

Het eeste onderdeel onder het kopje "E-mail- & domeinbeheer" heet "E-mailadressen". Open dit onderdeel.

Stap 2: e-mailadres kiezen

Voer je gewenste e-mail-adres in het passende veld in. Dit adres wordt later actief als "jouw-invoer"@"jouw-www-adres".

 

Voorbeeld:

Ons www-adres is jimdo.com. Als wij in het invoerveld "support" invoeren, ontstaat het e-mail-adres: 

support@jimdo.com.

Info:

Je e-mail-adres kun je vrij uitkiezen. Je adres moet wel uit minstens 2 tekens bestaan en kan geen bijzondere tekens (ß, $, %, &, /, ?, !, etc.) of letters met een trema (ä, ë, ï, ö of ü) bevatten. 

 

Je kunt bijvoorbeeld je naam in de vorm "voornaam.achternaam" gebruiken. Punten, streepjes en underscores zijn daarbij toegestaan. 

Stap 3: wachtwoord kiezen en opslaan

Als je je e-mail-adres gekozen hebt, voer je dit in in het veld "Nieuw e-mail-adres". Bedenk dan een wachtwoord voor je e-mail dat je in het veld "Wachtwoord" invoert.Voer dit wachtwoord daarna nog een keer in in het veld "Wachtwoord herhalen".

 

Klik daarna op de button "Creëren" om je nieuwe e-mail-adres aan te maken.

Tip:

Je kunt het wachtwoord vrij uitkiezen. Let er wel op dat om veiligheidsreden de volgende beperkingen gelden:

 

Het wachtwoord moet minstens 6 tekens lang zijn en mag niet uit een simpel woord als "wachtwoord", jouw domein of je gebruikersnaam bestaan. Daarnaast mag het ook niet meer dan drie opeenvolgende cijfers (345, 987, 123, etc.) achter elkaar bevatten. Gemengde cijfervolgordes zijn wel toegestaan.

Stap 4: Klaar!

Je hebt nu succesvol je e-mail-account aangemaakt. Na het aanmaken kan het tot 20 minuten duren voor het account actief is. Of je e-mail-account al werkt, kun je testen als je in je webmail inlogt.

 

Hoe dat gaat, lees je in ons artikel over: 

Webmail.


Bestaande e-mail-accounts bewerken

Via Instellingen in het Control panel kun je op elk moment het Jimdo e-mail-beheer bekijken. Je kunt zo bestaande e-mail-accounts en aliassen bekijken en beheren.

Wachtwoord van een e-mail-account veranderen

Als je het wachtwoord van een e-mail-acount bent vergeten, kun je hier bijvoorbeeld zelf een nieuw wachtwoord instellen.

 

Bestaande Aliassen kun je met een klik op "Bewerken" verander naar een nieuw doorstuuradres.


E-mail-account verwijderen

Heb je later je account niet meer nodig? Dan kun je de account met een klik op "Verwijderen" permanent verwijderen. 

 

Let op:

Bedenk dat daarmee ook alle inhoud en opgeslagen berichten van je e-mail-account verloren gaan! Berichten die je later nog nodig hebt of wilt bewaren, kun je dus beter opslaan of aan een ander bestaand e-mail-adres doorsturen. Als je je account verwijdert, kunnen wij je berichten niet meer terughalen.


E-mailadres herstellen

Als je een mailadres hebt verwijder, heb je nog 14 dagen de mogelijkheid om het mailadres te herstellen. Zo kun je ook je mails nog terughalen. 


  • Ga naar Instellingen > Email en domeinen > E-mailadressen
  • Klik op ‘Voeg een nieuw e-mailadres toe’
  • Geef het adres op van het mailadres dat je wilt herstellen
  • Kies een wachtwoord
  • Bevestig dat je het mailadres wilt herstellen


Je kunt nu weer in het mailadres via webmail.jimdo.com.


Contacten, afspraken in de agenda en instellingen voor het mailadres worden hiermee niet teruggehaald. Als je dus een eigen handtekening hebt ingevoerd of mail liet doorsturen, werkt dat pas weer als je het opnieuw hebt ingesteld.


Dit kun je zelfs doen als je domein intussen al ergens anders gehost wordt. Het mailadres kan dan geen nieuwe berichten sturen of ontvangen, maar bestaande berichten kun je nog wel terughalen binnen 14 dagen na het verwijderen. Je hebt dan de mogelijkheid om de berichten door te sturen naar een ander mailadres, zodat ze niet verloren gaan.