Hoe kunnen we je helpen?

Opzeggen

In tegenstelling tot JimdoFree zijn JimdoPro en JimdoBusiness produkten waarvoor je een contract afsluit. Ze kunnen dus niet zomaar verwijderd worden, maar moeten worden opgezegd. Je kunt een betaald pakket ook pauzeren.

Opzeggingsformulier

Als je je JimdoPro of JimdoBusiness pakket wilt opzeggen, kun je dat doen via Instellingen > Gebruiker > Contractinformatie. Je vindt daar een link "Contract bij Jimdo opzeggen". Via die link kom je bij een opzeggingsformulier, dat je langs alle belangrijke informatie meeneemt.

Vragen? Stuur een mail

Is er nou toch iets niet duidelijk? Dan kun je de opzegging ook met ons regelen via de mail

Geef je e-mail een duidelijk onderwerp (bijv. Mijn JimdoPro website opzeggen). 

 

Vermeld in je e-mail het domein dat je gekozen hebt bij het afsluiten van je contract.

 

Laat ons in je e-mail weten of je het domein dat je bij Jimdo geregistreerd hebt, wilt verhuizen naar een andere aanbieder of dat het tegelijk met je contract opgezegd moet worden.

 

Vertel per wanneer je je contract wilt opzeggen en houd daarbij de geldende opzegtermijnen in het oog.  

 

Belangrijk:

Als je je contract via de e-mail wilt opzeggen, moet de opzegging verstuurd worden vanaf het e-mail-adres dat je als contact-adres voor je website hebt ingesteld.

Vragen en antwoorden

Wat gebeurt bij een opzegging?

Aan het eind van de looptijd van je contract wordt je Jimdo website automatisch omgeschakeld naar onze gratis JimdoFree versie. De bijbehorende domeinnamen en e-mail-accounts worden automatisch verwijderd. Natuurlijk kun je je domein voor het einde van je contract naar een andere aanbieder verhuizen. Na het omschakelen naar JimdoFree, kun je zelf je site verwijderen.

Hoe lang zijn de opzegtermijnen?

Alle informatie over de opzegtermijn kun je in de Jimdo Algemene Voorwaarden bij paragraaf 4 lezen! Doorgaans moet je je contract minstens 4 weken voor het einde van de looptijd bij ons opzeggen, als we bij het afsluiten van je contract geen afwijkende termijn afgesproken hebben. 

Kan ik losse domeinen of e-mail-accounts opzeggen?

Als je voor je JimdoPro of JimdoBusiness pakket extra domeinen of e-mail-accounts hebt toegevoegd, kun je die uiteraard ook los opzeggen. Ook hier gelden opzegtermijnen. Geef minstens 4 weken voor de verlenging aan ons door dat je een deel van je JimdoPro of JimdoBusiness pakket niet meer wilt gebruiken. 

 

Let op:

Als je je JimdoPro of JimdoBusiness pakket bij ons opzegt, worden ook automatisch alle e-mail-accounts en domeinen opgezegd die eventueel met het pakket verbonden zijn. Die opzegging geldt vanaf het einde van de periode waarvoor je vooruit hebt betaald. 

 

Downgrade van JimdoBusiness naar JimdoPro?

Helaas kunnen we een downgrade van JimdoBusiness naar JimdoPro op het moment alleen aanbieden op het moment dat je contract verlengd wordt. Meld alsjeblieft 4 weken voor de verenging dat je je pakket wilt downgraden.  

 

Let op:

Bij een downgrade moet je van sommige opties afscheid nemen. Dat geldt voornamelijk voor de extra e-mail-accounts en betaalmethodes die in het JimdoBusiness pakket zijn opgenomen.